AK1-3

Dostępny już w Polsce śmigłowiec AK1-3 to jedna z najlepszych konstrukcji w klasie dwuosobowych śmigłowców tłokowych na świecie. To profesjonalnie zaprojektowany i zbudowany śmigłowiec z doskonałymi właściwościami lotnymi. Łatwość pilotażu, niski poziom wibracji i hałasu z ergonomicznie zaprojektowaną kabiną, zapewnia komfort pracy pilota. Wysoki poziom bezpieczeństwa, zaawansowane technologicznie rozwiązania i najlepsze komponenty sprawiają, że AK1-3 wyznacza standardy dla lekkich śmigłowców przyszłości. Zapraszamy do zapoznania ze śmigłowcem i kontaktu.

AK1-3 z Pocztą Maltańską w Stoczku Klasztornym.


W dniu 06.10.2018 pilot Tadeusz Sikora na śmigłowcu AK1-3 firmy Flyargo, wykonał lot z Pocztą Maltańską związany z obchodami 60 rocznicy uwięzienia Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Klasztorze w Stoczku Klasztornym. W obecności ks. Krzysztof Wereda i przedstawiciela Poczty Polskiej Sławomir Wasilewski, pilot zabrał na pokład śmigłowca specjalną pocztę i przewiózł na trasie Stoczek Klasztorny - Kętrzyn.
Na lotnisku w Kętrzynie uczczono pamięć Kardynała Stefana Wyszyńskiego złożeniem kwiatów pod obeliskiem i salwą honorową kompanii WP. Odczytany został apel poległych lotników na 100 lecie odzyskania niepodległości. Następnie mszę polową celebrował Arcybiskup Edmund Piszcz.

AK1-3 może wykonywać loty w Polsce.

AK1-3 może wykonywać loty w Polsce. Śmigłowiec może być użytkowany w Polsce w kategorii SPECJALNY, do lotów VFR w dzień. Przeszkolenie na typ jest możliwe dla pilotów z licencją PPL(H).
Na AK1-3 można budować nalot do licencji lotniczych CPL(H) i ATPL(H). Pierwszy śmigłowiec AK1-3 został zarejestrowany ze znakami SP-YHA w dniu 05-09-2017.

Szkolenia śmigłowcowe w ATO AP-Aviation

Na typ śmigłowca TR(H) AK1-3. Do licencji pilota śmigłowcowego PPL(H), CPL(H).

AK1-3 wylatał w Polsce pierwsze 170 godzin

Eksploatacja AK1-3 w Polsce potwierdziła zalety tego śmigłowca. Śmigłowiec SP-YHA okazał się bezpieczny, ekonomiczny i stabilny w zawisie. Silnik zasilany paliwem samochodowym daje swobodę lotów z dowolnego miejsca.

Procedura przeszkalania na typ AK1-3 sprawdzona

2 pilotów zakończyło, 2 pilotów w trakcie szkolenia. Procedura przeszkalania została zatwierdzona przez ULC. Pierwszych 2 instruktorów ukończyło szkolenie na typ AK1-3. Następni 2 piloci śmigłowcowi z PPL(H) są w trakcie szkolenia.

Trzeci pilot w Polsce z uprawnieniem na typ AK1-3

Cztery lata pracy nad możliwością wykonywania lotów śmigłowcem AK1-3 w Polsce zaowocowały uzyskaniem w dniu 22.08.2018 uprawnienia na typ AK1-3 prekursora tej idei i właściciela firmy Rotor Air Solutions. Współpraca z producentem śmigłowca DB Aerocopter, Urzędem Lotnictwa Cywilnego, dystrybutorem śmigłowca w Polsce firmą Flyargo oraz przyjaciołom wspierającym projekt, dała polskiemu lotnictwu gotowe rozwiązanie na tanie latanie lekkimi śmigłowcami. Za ciężką pracę wszystkim życzliwym dziękuję, Tadeusz Sikora..

O FIRMIE

Rotor Air Solutions Sp. z o.o. powstała w 2014 roku na Warmii i Mazurach, obszar działalności obejmuje: lekkie śmigłowce i elektrownie wiatrowe małej mocy.

Rotor czyli wirnik - to synonim przygody z lotnictwem założyciela firmy i pilota śmigłowców. Obszary zastosowań lekkich śmigłowców są olbrzymie: od szkolenia pilotów, przez turystykę lotniczą, specjalistyczne usługi lotnicze aż do zwiększenia mobilności w biznesie. Stąd wizja działalności firmy - wykorzystać lekkie śmigłowce w gospodarce.

Ta wizja zaowocowała rozpoczęciem współpracy z firmą DB Aerocopter z Ukrainy w 2015 roku i dopuszczeniem do wykonywania lotów w Polce śmigłowca AK1-3 w kategorii SPECJALNY od dnia 07-09-2016.

Kolejnym krokiem było zarejestrowanie pierwszego śmigłowca SP-YHA w Polsce w dniu 05-09-2017 a gotowość do rozpoczęcia eksploatacji dało zatwierdzenie procedury licencjonowania w dniu 15-09-2017.

      

Mamy teraz w Polsce tani i ekonomiczny w eksploatacji lekki śmigłowiec na potrzeby własne firm i osób z zapewnionym wysokim poziomem bezpieczeństwa lotów do wszechstronnego wykorzystania.

Ten lekki, dwuosobowy śmigłowiec AK1-3 stworzył szansę na budowę powszechnego lotnictwa śmigłowcowego w Polsce.

Pierwszą szansą jest teraz cena śmigłowca AK1-3 i koszt eksploatacji, porównywalny do ceny dwóch dobrych samochodów. Eksploatacja codzienna, to około 30 litrów benzyny samochodowej E-95 przy prędkości przelotowej 160 km/h.
Biznes powinien się przesiąść na AK1-3.

Drugą szansą jest powszechny dostęp do przestrzeni lotów swobodnych, możliwość lądowania tam gdzie potrzebujesz i łatwiejsza droga do zdobycia uprawnień pilota. W tym kierunku prowadzone są zmiany w polskim prawie lotniczym.

Trzecią szansą jest opracowany program przeszkolenia na typ śmigłowca AK1-3 w Ośrodku Szkolenia Lotniczego ATO-123 AP-Aviation. Dostępne są także szkolenia do licencji pilota śmigłowcowego. Tak kompleksowa oferta jest dobrym argumentem dla przyszłych użytkowników śmigłowca.

Miło mi dzielić tą pasję latania lekkimi śmigłowcami. Jestem przekonany, że AK1-3 będzie źródłem satysfakcji wielu użytkowników.

pil. Tadeusz Sikora
CEO Rotor Air Solutions