AK1-3 - opis helikoptera

Opis konstrukcji:

Lekki dwuosobowy helikopter AK1-3 został zaprojektowany przez ukraińską firmę DB Aerocopter we współpracy z ASTC Antonov, OJSC Motor‐Sich i Kharkov Aviation Institute.

AK1-3 spełnia wymagania przepisów lotniczych zdatności do lotu dla standardowej kategorii helikopterów zgodnie z FAR Part 27.

Helikopter jest lekką, jednosilnikową maszyną w układzie klasycznym z trójłopatowym wirnikiem nośnym i dwułopatowym śmigłem ogonowym. Wirnik jest wykonany z materiałów kompozytowych.

Kabina ma szerokość 1350 mm na poziomie ramion i zapewnia wygodne miejsce dla dwóch osób.

Do konstrukcji kabiny wykorzystywane są poliwęglany formowane na gorąco, aby zapewnić przejrzystość i szeroki komfort. Kabina wyposażona jest w system wentylacji i ogrzewania z nadmuchem na szyby.

Helikopter wyposażony jest w chłodzony cieczą, silnik Subaru EJ-25 zasilany benzyną o liczbie oktanowej nie mniej niż 95.

Helikopter ze swoim wyposażeniem nawigacyjnym pozwala na wykonywanie lotów VFR w porze dziennej. Wymagane minimalne miejsce do lądowania to prostokąt o wymiarach jedynie 7m x 8m.

Okresowe przeglądy helikoptera AK1-3 wykonywane są co 50, 100, 500, 1000 godzin lotu.

Firma DB Aerocopter została założona w 1999 roku. Przez 12 lat rozwoju, firma wypracowała kompletny cykl produkcji i serwisowania helikoptera, zgodnie z zasadami inżynierii lotniczej.

Firma posiada wszystkie niezbędne certyfikaty.

Zalety helikoptera AK1-3:

  • stworzony dla wygodnego, szybkiego i bezpiecznego podróżowania,
  • cena helikoptera AK 1-3 jest porównywalna do ceny dobrego samochodu,

  • łatwość pilotażu,
  • niski poziom wibracji i hałasu,
  • doskonała sterowność, stabilność lotu, zwrotność,
  • idealne zrównoważenie w zawisie dzięki wirnikowi z trzema łopatami,

  • doskonała widoczność z kabiny,
  • najszersza kabina w klasie lekkich helikopterów,

  • niskie koszty eksploatacji helikoptera,
  • łatwość obsługi, którą może wykonywać właściciel,
  • niezależność od paliwa lotniczego, możliwość tankowania benzyny o liczbie oktanowej nie mniej niż 95 na stacji benzynowej,

  • minimalna powierzchnia do lądowania to prostokąt 7m x 8m,
  • możliwość lotów z dowolnego miejsca, może zastąpić samochód,
  • łatwe przewożenie helikoptera na platformie ze złożonymi łopatami,

Przykładowe zastosowanie:

  • loty dla aktywnego wypoczynku, sportu i turystyki,
  • loty prywatne,
  • szkolenie pilotów,
  • wykonywanie zdjęć z powietrza,
  • ekspresowa dostawa poczty i małych ładunków,
  • wykonywanie zabiegów agrolotniczych upraw rolnych,
  • loty inspekcyjne dróg, linii gazowych i energetycznych, rzek i jezior, terenów trudnodostępnych, pożarów lasów, zatorów lodowych, inwestycji w biznesie.